Sätt att ta dig igenom träningen när du är seg

Du vet när man har en seg dag, släpar sig till gymmet men orkar inte ge ditt bästa. HÄR kan du få lite inspiration på sätt att ta dig igenom träningen med resultat.
 
1. Vem lurar du egentligen?
Fine att du skippade de sista benböjen, ingen vet ju hur många benböj du gjort men det är DU och ingen annan som förlorar på det. PUSH THROUGH IT! JUST DO IT.
 
2. Ryan Gosling
föreställ dig att Ryan Gosling står jämte dig och kollar på när du gör dina squats. Du kan ju inte verka dålig inför Ryan Gosling, hallå eller???
 
3. Ändra tempot
Växla mellan konditionsträning och styrketräna. På så sätt så tröttnar du inte på träningen utan varierar dig.

4. Sätt upp mini-mål
Ha mini-mål när det börjar ta emot, GE INTE UPP, bara fem reps till och sen är du klar.
 
5. Tänk dig..
Visualisera dig att du har massa fans bakom dig som hejar på dig eller att du måste gå i mål och de tre repsen du har kvar är mållinjen.
 
6. Klyshiga citat
"Sweat is fat crying", "smärta är svaghet som lämnar kroppen", "make them jealous". JA allt sånt, tänk på dem eller ha dem som bakgrundsbild och ba följ dem. KÄMPA. 
 
7. Tävla
Tävla. Oavsett om det är gubben, tanten, killen, bruden som är jämte dig på löpbandet så börja jämför med denne. Konkurrensen höjer insatsen och får dig att vilja prestera och INTE sluta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback